GIRL GANG

24 & 26 OCT. 2023

cross

secció:
OLOT.DOC ESCOLES


9.00

ENTRADA I PRESENTACIÓ ACTE

9:25
Projecció 'Girl Gang'

11.20
Ponència AMB JORDI FONT

Un compte de fades contemporani sobre la fama i el món dels influencers. La societat de l’espectacle converteix la vida humana en producte, …. però a quin preu?

Leoni, una adolescent de catorze anys, és una exitosa influencer que viu als afores de Berlín. Milions de seguidors estan als seus peus i les empreses l’omplen de productes.

Quan els seus pares s’adonen de l’enorme potencial econòmic de les seves activitats a les xarxes, deixen les seves respectives feines i ràpidament es fan càrrec de la seva gestió. Ells volen que tingui una vida millor a la seva.

Però les marques comercials i la pressió per produir contingut son el que acaben dirigint la vida de Leoni, i això fa que es converteixi en una presonera.

2022 | Suïssa | 98 min

Informació

VO en alemany (*)

* Subtitulat al català amb el suport de l’ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals - Departament de Cultura - Generalitat de Catalunya)

sessió per a alumnes d’ESO, Batxillerat i Graus

presentació i moderació de la ponència a càrrec d'Albert Brosa

FESTIVALS, PREMIS I CRÍTIQUES

(2022) Première mundial i nominat al DOX_Award al CPH_DOX. Audience Award al DOK.fest (Munich International Documentary Festival). Nominat al European Film Award. Especial menció A Different Tomorrow al Reykjavik International Film Festival. Nominat a Golden Eye al Zurich Film Festival.
(2023) Millor documental “Student Jury Prize” al One World International Human Rights Documentary Film Festival

Mònica Planas (Ara): “El preu de ser influencer parla de la deshumanització progressiva a la qual aboquen les xarxes socials, fruit d’aquest fals sentit de comunitat. Un documental devastador que ens alerta de com ens estem autodestruint com a societat”

Crèdits

Direcció: Susanne Regina Meures Productora: Christian Frei Filmproduction, SRF Schweizer Radio und Fernsehen

Ponència

JORDI FONT

A vegades editor, a vegades productor de continguts en projectes propis com Adolescents.cat a Crisàlide i també de forma coordinada a XL i LOFT a ICAT i Catalunya Ràdio.

Un dels reptes actuals és entendre com podem utilitzar la creator economy (Influencers vs Creadors) per transformar i incidir de forma clara i directa a la societat i per prendre consciència del risc de quedar atrapats en la dictadura de l'algoritme de les plataformes i de l'entreteniment.

Parlarà de "microformats", de xarxes, de les possibilitats de poder arribar a milers de persones i del risc i desgast de quedar oblidats enmig del soroll global.

Jordi Font